Hun får kun orgasme hvis de benytter «Cowgirl» stillingen.

Har du spørsmål, problemer eller utfordringer rundt temaet seksualitet? Send e-post til: [email protected]

Ønsker du å delta på gratis webinar om sexlyst, kan du melde deg på her.

Spørsmål

Hei. Jeg har vært sammen med kjæresten min i 3-4 år nå og vi har et forholdsvis greit sexliv. «Problemet» er at jeg kun får nytelse av sexen og orgasme hvis jeg sitter oppå han (cowgirl-stilling). Vi har forsøkt noen andre stillinger, men det er ikke like godt for meg. Har du svar på hvorfor jeg kun føler nytelse ved denne stillingen? Har du evt. tips til andre ting vi kan prøve som gir meg nytelse? Synes det blir så ensformig å gjøre det samme hver gang for at jeg skal oppnå orgasme.

Mvh Ingvild

Svar

Hei Ingvild, og takk for at du skriver til meg.

Orgasme og nytelse er avhengig av flere ting, blant annet seksuell opphisselse (kåthet), god blodgjennomstrømning og nerveimpulser i bekkenbunnen/underlivet, og riktig stimulering for deg og som øker nytelsen.

Stimuleringen kan være fysisk på ulike måter og ulike steder, men også fantasien kan stimulere til økt kåthet slik at orgasmen kommer lettere.

Orgasme kan ikke kontrolleres, det vil si at du kan ikke bestemme deg for at NÅ skal jeg ha orgasme. Men ved å undersøke, utforske og være nysgjerrig på seg selv, vil de fleste kvinner kunne finne en eller annen metode som fører fram til orgasmen, – sin egen kombinasjon av akkurat det utgangspunktet, de bevegelsene, den stimuleringen og den fantasien.

Du forteller at du kjenner nytelse og klarer å få orgasme i «cowgirl-stillingen», og foreløpig ikke i andre stillinger. Årsaken til at denne stillingen fungerer for deg, er sannsynligvis fordi du klarer å bevege bekkenet ditt optimalt i denne stillingen, slik at du får nok blodgjennomstrømning og nerveimpulser. I tillegg får du nok en type stimulering i denne stillingen som du ikke får i andre, enten med tanke på det rent fysiske og/eller at stillingen fremkaller «hjelpsomme» fantasier hos deg.

Du kan forsøke å kjenne etter hva det er med stillingen som gjør den så effektiv for deg. Er det for eksempel fordi du får gnikket klitoris mot partners mage? Eller kanskje fordi penisen kommer dypt inn i skjeden og gir støt mot livmoren? Eller er det fantasier som dukker opp i situasjonen? Det kan også for eksempel handle om det at du på en måte har «kontrollen» når han ligger under deg. Eller noe helt annet enn det jeg har nevnt her.

Når du klarer å identifisere hva det er som gjør denne stillingen effektiv for deg, så kan dere starte å utforske andre stillinger som kan gi deg det samme. Eller at du forsøker å gjenskape det du trenger i andre stillinger.

En ting vet du i alle fall – kroppen din kan! Og når kroppen kan i en stilling eller en situasjon, så kan du øve deg opp til å klare det i flere. Øvelse gjør mester, men enn så lenge – kos deg med at du får nytelse og orgasme på den måten du klarer nå. Ikke la ønske om prestasjon ta gleden bort fra det du faktisk mestrer.

Håper dette er til inspirasjon for deg.

Lykke til, klem fra ho Siv

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg