Hvordan skape gode parforhold

Hverdagen for de fleste gir begrenset tid til rådighet for alt du skal gjøre hvert år: jobbe, ta deg av eventuelle barn, foreldre, hjem, venner, fritidsaktiviteter, hobbyer, trening, sove, hvile, spise, egenpleie – og ikke minst parforholdet!

Det kan være krevende og utfordrende å få tid til alt. Ofte blir mye bare sånn halvveis. Det trenger ikke være mangel på gode intensjoner – det som mangler er gjerne tid til å rekke alt, og gjøre det ordentlig. Og når du har mye å gjøre og dårlig tid – hva blir oftest nedprioritert? Jo, deg selv og parforholdet. Kjenner du deg igjen?

Jeg opplever at når jeg har noe å prioritere ut ifra, så går det også mye lettere å få gjort det jeg må gjøre. Og da kan jeg få frigitt tid jeg kan bruke på det jeg har lyst til å gjøre. Det var bakgrunnen for at jeg i 2017 laget den første utgaven av Par i hjerter, som e-bok. Den solgte godt, og jeg har fått mange gode tilbakemeldinger både på den, og på oppfølgeren jeg lagde i fjor.

Og her er den tredje utgaven, der mye er nytt! I de forrige utgavene fulgte kapitlene kalenderåret, men nå er de bygget opp slik at dere kan starte på boka når som helst i løpet av et år. I tillegg har hvert kapittel fått en mer grundig introduksjon om det temaet kapitlet og oppgavene omhandler, og hvorfor det er viktig å ha fokus på det. Sist, men ikke minst – denne tredje utgaven er en papirbok, noe veldig mange ønsket at de to foregående utgavene skulle vært.

Boka er laget som en arbeidsbok, der dere får noe håndfast å jobbe med når det gjelder parforholdet. I hvert kapittel blir dere minnet om verdien av parforholdet, ved at dere får presentert nye aspekter ved parforholdet som dere skal fokusere på. Det skjer via spørsmål og oppgaver dere skal besvare og løse, hver for dere og i fellesskap. Tanker og ord – skriv ned.

Jeg anbefaler at dere tar for dere et kapitel av gangen – ett per måned, og følger kapitlene kronologisk. Men dere kan selvfølgelig ta kapitlene i den rekkefølgen dere vil, eller ta flere kapitler på en måned. Dere bør derimot unngå å gape over for mye på én gang! Det tar tid å skape seg nye rutiner og vaner, og boka med sine 12 kapitler tilsvarer et helt år, så bruk den tiden det tar.

Finn et felles mål med arbeidet med boka, slik at dere går i samme retning! Det vil styrke følelsen av å være et par – og ikke bare to.

Det finnes ingen snarveier for å få det gode parforholdet. Ønsker dere resultater, må dere gå seriøst til verks. Jo mer engasjement og flid, jo bedre resultater vil dere oppleve. Ønsker du å kjøpe boka mi, kan du gjøre det ved å følge denne lenken.

Øvelse gjør mester – også i kjærligheten.

Lykke til!

Klæm fra ho Siv

 

PS: Ønsker du å delta på gratis webinar om sexlyst, kan du melde deg på her.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg